diumenge, 20 d’agost del 2017

Presentació 1. Contextualització de la Unitat Didàctica

Unitat Didàctica:
Gèneres dialogats de la comunicació oral




Ricardo López Sánchez

Contingut
     Avaluació

1.Contextualització

¿Existeixen diferents tipus de comunicació oral? ¿Quines són les seues característiques principals?
Esta unitat està dirigida als alumnes de l’Educació Secundària Obligatòria, dins dels continguts comuns de Llengua i Literatura en valencià i castellà. Segons la LOMQE (Llei Orgànica 8/2013), la inclusió de l’assignatura de Llengua en el currículum de l’ESO respon a la necessitat de desenvolupar la competència comunicativa de l’alumnat, en tots els vessants: pragmàtic, lingüístic, sociolingüístic i literari. D’esta manera, es donen a l’alumne ferramentes per a moure’s en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional, i es consolida la  competència comunicativa necessària en tots els àmbits de la vida adulta. I dins de la comunicació, resulten fonamentals la comprensió, interpretació i anàlisi de textos orals i audiovisuals, en les diferents llengües que s’estudien al centre, encara que esta unitat està destinada a impartir-se en valencià, llengua en la que els alumnes tenen competències bàsiques perquè són, en la seua majoria, castellanoparlants.
En concret, les sessions d’esta unitat didàctica estan pensades per als alumnes del 2n curs de l’ESO d’un centre concertat de la Ciutat de València. Ací els alumnes poden cursar tots els nivells educatius fins a la universitat, des de l’educació infantil fins a batxillerat.
El nivell socioeconòmic dels alumnes és mitjà- alt, amb pares i mares preocupats en donar als seus fills una formació sòlida basada en els valors cristians, i que inclou, al menys, el domini d’una llengua estrangera.
La majoria dels alumnes són castellanoparlants, amb poca presència de nouvinguts o estrangers, pel que segueixen un Programa Plurilingüe d’Ensenyament en Castellà (PPEC). L’organització del centre ha considerat un Programa d’Incorporació Progressiva (PIP) per tal d’implantar el tractament de les llengües i millorar la qualitat de l’ensenyament amb els recursos humans i materials amb els que conta, una distribució horària de les diferents llengües (castellà, valencià i llengua estrangera), una metodologia aplicada amb projectes i la formació del professorat des del cicle d’infantil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada