diumenge, 20 d’agost del 2017

Presentació 3. Estructura de la Unitat Didáctica (I)

3. Estructura de la unitat (I)

A continuació detallarem amb profunditat les activitats pensades per a la tercera sessió: el diàleg planificat (I); l’entrevista

Fase I: motivació/preparació

1. El professor pregunta als alumnes sobre els mitjans de comunicació, si veuen la televisió a casa, quins tipus de programes solen veure, quins són els seus personatges preferits i si els agradaria parlar amb ells alguna vegada.
Tipus de tasca: pluja d’idees
Competència lingüística: expressió i comprensió orals
Temps: 5 minuts
2. Es recorda la definició d’entrevista feta en la sessió introductòria:
“L’entrevista és una reunió concertada entre dues o més persones que han de parlar d’algun tema que ha estat prèviament acordat” (DIEC2, Diccionari de llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans). D’esta definició es desprenen les dos característiques més importants: que és una conversació entre dues o més persones i que el tema està prèviament acordat, i per tant, és un diàleg planificat.
Participen almenys dos persones:
-entrevistador: és la persona encarregada de fer les preguntes.
-entrevistat: dóna informació a través de les respostes a les preguntes de l’entrevistador.
Les entrevistes poden classificar-se de diferents formes segons les persones que intervenen (individuals o col·lectives), segons la finalitat (periodística, psicològica, de treball) o el medi en què es fan (cara a cara, telefòniques, a través d’internet…).
Tipus de tasca: exposició
Competència lingüística: comprensió oral
Temps: 5 minuts
3. Visionat del vídeo “Emociona’t amb la lectura. Entrevista a Pep Castellano”, autor del llibre juvenil Diari d’unes vacances avorrides
Després del veure el vídeo, el professor preguntarà les característiques de l’entrevista que han vist: presentació/introducció, preguntes i respostes, conclusió/comiat
Tipus de tasca: visionat
Competència lingüística: comprensió i expressió orals
Temps: 8 minuts
4. Plantejament de la tasca principal de la sessió: confecció d’una entrevista.
El professor divideix la classe en 5 grups de 5 persones i els explica que a continuació deuran d’elaborar la seua pròpia entrevista. Poden triar quin tipus de entrevista serà, individual o col·lectiva, i la seua finalitat serà informativa, pel que hauran de buscar personatges valencians de qualsevol àmbit (cultural, esportiu, musical…). Podran contar amb les seues tabletes o ordinadors per a cercar informació del personatge. Es tractarà d’una entrevista curta d’uns 3 minuts i hauran de representar-la després al final de la classe.
Competència lingüística: comprensió oral
Temps: 2 minuts

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada